חומרים פעילים בתכשירים קוסמטיים

חומרים פעילים בתכשירים קוסמטיים

מרבית מוצרי הקוסמטיקה, מבטיחים לכם עור זוהר, החלקת קמטים בזמן קצר, כדי להבין מה משפיע על העור בצורה הטובה ביותר ולבחור את המוצר הטוב ביותר, כדאי להכיר את החומרים הפעילים בתכשירים הקוסמטיים. החומרים המלחים, המחדשים ומגנים על העור.

ויטמין E המכונה גם טוקופרול הוא נוגד חמצון חזק המגן על קרומי התאים שבגוף מנזקים של רדיקלים חופשיים. צורתו הטבעית נספגת טוב יותר בגוף. ויטמין E הוא אחד מנוגדי החמצון הנפוצים ביותר במוצרי קוסמטיקה ומשמש להגנה על תאי העור מהזדקנות ולריכוך העור.

ויטמין A המכונה גם רטינול במגע עם העור יוצרים ויטמין A, או נגזרות שלו המכונות רטינואידים, התקשרות ישירה לתאי העור ומעודדים אותם להתחדש. בכך הרטינול מעודד העלמת קמטים, ריפוי פצעים והבהרת כתמים בעור.

חומצות אמינו תרכובות אורגניות המהוות את אבני הבניין הבסיסיות של החלבונים. חומצות אמינו מורכבות ממולקולות גדולות שאינן חודרות את המעטפת של תאי העור, ולכן יוצרות שכבת הגנה על פני העור שמגינה עליו מפני מזהמים ורדיקלים חופשיים.

ויטמין C נוגד חימצון, נוגד דלקת, תורם ללחות ומעודד יצירת קולוגן בעור פעילות ייצור הקולוגן מחדש ומשקם עור בוגר ומבהיר אותו קלות

חומצה אלפא ובטא הידרוקסי נוגדת חימצון, מגבירה ייצור קולוגן ומשפרת את איכות סיבי האלסטין בעורנו, מגבירה את ייצור החומצה ההילרונית בעורנוובכך משפרת את מראה העור משפחת "האלפא בטא הידרוקסי" כוללת בתוכה מספר חומצות שמשפיעות על עורינו כגון: חומצות לקטית, גליקולית, מאלית, סליצילית, ציטרית ועוד.